Newell Brands (NASDAQ: NWL) van onder meer Parker heeft de financiële resultaten van het eerste kwartaal van 2025 bekendgemaakt.
Chris Peterson, President en Chief Executive Officer van Newell Brands, zei: “We hebben sterke resultaten behaald in het eerste kwartaal, met een kernomzetgroei, operationele marge en winst per aandeel die allemaal in lijn waren met of beter waren dan verwacht. In deze dynamische omgeving blijven we ons richten op het voortzetten van onze strategische keuzes om de fundamenten van het bedrijf te verbeteren. Bovendien positioneert onze beslissing om een robuuste en uitgebreide eigen productiebasis te behouden en erin te investeren, terwijl veel van onze concurrenten een groot deel van hun productiecapaciteit hebben uitbesteed of naar het buitenland hebben verplaatst, ons goed om niet alleen tariefgerelateerde inkoopverstoringen op te vangen, maar er uiteindelijk ook van te profiteren.”
Mark Erceg, Chief Financial Officer van Newell Brands, zei: “Een reeks snelle interventies, waaronder gerichte prijsmaatregelen, stapsgewijze kostenbesparingen en snelle inkoopbeslissingen, in combinatie met onze winst-en-verliesrekening over het eerste kwartaal, geeft ons vertrouwen dat we de huidige Amerikaanse tarieven en buitenlandse vergeldingstarieven, met uitzondering van de extra Amerikaanse tarieven van 125% op China, volledig kunnen compenseren en onze oorspronkelijke prognoses voor de netto-omzet, operationele marge en winst per aandeel (WPA) voor het volledige jaar 2025 kunnen handhaven. We hebben ook een gevoeligheidsanalyse uitgevoerd. Als het extra Chinese tarief van 125% het hele jaar van kracht blijft, kan de genormaliseerde WPA van Newell Brands voor 2025 met maar liefst $ 0,10 negatief worden beïnvloed na de implementatie van aanvullende verzachtende maatregelen.”
Geef een reactie